Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

32 Publikationen gefunden

Analyzing Cultural Differences of Destination Commercials Using Facial Expression Analysis

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Tourism, Hospitality & Events International Conference (THE INC)
AutorInnen: Weismayer, C., Pezenka, I., Bourdin, D., & Gómez-Díaz, L.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Are Consumers More Hesitant to Co-Produce Services With Foreign-Accented vs. Local Employees?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Consortium for International Marketing Research (CIMaR) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C., & Davvetas, V.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Is There More Than One Ratio Bias? If So, Why?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Journal of Behavioral Decision Making, 35(3), e2263
AutorInnen: Bourdin, D., Engin, A., & Vetschera, R.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Marketing-Ethik

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: in: Aßländer, M. (Ed.): Handbuch Wirtschaftsethik, 2. Auflage, Stuttgart/Weimar: Metzler Verlag
AutorInnen: Riegler, M., Bourdin, D., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy

Poker Face or Smiley Face? The Interplay of Employees’ Emotional Expressiveness and Personality in Shaping Job Skills

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Frontiers in Service
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Weismayer, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Sharing Emotions: Empathy and Its Influence on Selling Skills

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Sind Frauen die besseren Verkäuferinnen?

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Zukunft verantwortungsvoll gestalten – Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Visualization and Framing of Numerical Information in ‘Green’ Brand Messages

Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Pezenka, I., & Reiter, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Automat statt Akzent

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: studio! (Heft 2/2021)
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: CC for Marketing

Customer Attitudes Towards Foreign-Accented Employees: Consequences for Voluntary, Replaceable, and Mandatory Customer Participation in Services

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: American Marketing Association (AMA) Winter Academic Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

Embedding Automated Emotional Analysis into Role-Playing Exercises: Benefits for Sales Education and Training

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Selling
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

International Brand Positioning, Brand Origin Stereotypes, and Consumer Preferences

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., Yaprak, A., & Makri, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Tagungsband des 14. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Forschungsforum der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Business Research, 137, 28-38
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Makri, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: CC for Marketing

The Influence of Admiration on Intentions to Visit and Recommend a Destination: The Moderating Role of Negative Basic Emotions

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 4th International Conference on Tourism Research (ICTR)
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Using Automated Facial Expression Analysis to Explore How Emotions Affect Tourists’ Behavioral Intentions in Times of Crisis

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Das weltweite Geschäft mit den lokalen Klischees

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Die Presse (AT), 22.02.2020, by Adrian von Jagow.
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: CC for Marketing

Does an Employee’s Accent Impact Customer Participation in Services?

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Academy of International Business (AIB) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

First Impressions of Foreign-Born Frontline Employees: Impact on Customer Participation

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing