Zum Hauptinhalt springen
Forschung an der FHWien der WKW

Publikationen & Vorträge

43 Publikationen gefunden

Embedding Automated Emotional Analysis into Role-Playing Exercises: Benefits for Sales Education and Training

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Selling
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

International Brand Positioning, Brand Origin Stereotypes, and Consumer Preferences

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., Yaprak, A., & Makri, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Tagungsband des 14. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Sind Frauen die besseren Verkäufer(innen)?

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Forschungsforum der Österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Pezenka, I.; Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Business Research
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Makri, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Influence of Admiration on Intentions to Visit and Recommend a Destination: The Moderating Role of Negative Basic Emotions

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 4th International Conference on Tourism Research (ICTR)
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Using Automated Facial Expression Analysis to Explore How Emotions Affect Tourists’ Behavioral Intentions in Times of Crisis

Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Das weltweite Geschäft mit den lokalen Klischees

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Die Presse (AT), 22.02.2020, by Adrian von Jagow.
AutorInnen: Bourdin, D.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: CC for Marketing

Does an Employee’s Accent Impact Customer Participation in Services?

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Academy of International Business (AIB) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

First Impressions of Foreign-Born Frontline Employees: Impact on Customer Participation

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

Is there a link between personality, emotions and sales performance?

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: EMAC Regional Conference
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The Direct, Indirect, and Conditional Effects of a Foreign Employee’s Accent on Customer Participation in Services

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: Global Marketing Conference
AutorInnen: Bourdin, D., & Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The Relationship between Service Staff Accents and Customer Participation: An Examination of Mediators

Veröffentlichungsjahr: 2020
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Sichtmann, C., & Bourdin, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

How Country Stereotypes and Brand Globalness drive Brand Preferences in Austria and the Netherlands: Consumer Ethnocentrism and Hedonic/Utilitarian Product Characteristics as Moderators

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: American Marketing Association (AMA) Winter Academic Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The Impact of Service Employee Accents Eliciting Positive Versus Negative Stereotypes on Customer Participation

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 6. French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The Influence of Employee Accent on Customer Participation in Services

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing

The Relationship between Seller Personality and Buyer Evaluations: Facial Expressions as Moderators

Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Regional EMAC Conference
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management

Factors influencing the Ratio Bias

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: EURO Journal on Decision Processes, 6(3/4), 321-342
AutorInnen: Bourdin, D., Vetschera, R.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: CC for Marketing

The Effects of Brand Globalness Perceptions and Brand Origin Stereotypes on Brand Preference: Consumer Ethnocentrism, Product Involvement, and Hedonic/Utilitarian Product Characteristics as Moderators

Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Yaprak, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing