Found 1652 publications
The lights and darks of unlimited access to information, social media and word of mouth in higher education marketing: Why better-informed students may be less satisfied.
Year of publication: 2022
Medium: International Conference on Frontiers of Educational Technologies (ICFET)
Authors: Zehetner A., Pezenka I.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Marketing & Sales Management
Trends im Corporate Learning - Der imh Weiterbildungsindex (WEBI) 2022
Year of publication: 2022
Medium: Vortrag imh
Authors: Teufl, S.
Category: Presentation at practice oriented event
Study program: Human Resources & Organization
Trust Dynamics in the relationship between self-directed learner, manager and used AI in Organization.
Year of publication: 2022
Medium: EURAM 2022 Doctoral Colloquium
Authors: Bärmann, S.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Human Resources & Organization
Trust in Artificial Intelligence in Human Resources Development.
Year of publication: 2022
Medium: In: Rußmann, U., Aubke, F., Ortiz, D., Pezenka, I., Schulz, AC., Schweiger, C. (eds) Zukunft verantwortungsvoll gestalten. Forschung und Praxis an der FHWien der WKW.
Authors: Bärmann, S.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Human Resources & Organization
Unterstützungsmaßnahmen für Unternehmen
Year of publication: 2022
Medium: Round Table CSDDD, BMAW & BMJ
Authors: Rainer, M. & Riegler, M.
Category: Keynote at practice oriented event
Study program: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Verantwortung von Unternehmen. Raus aus Russland. Jetzt.
Year of publication: 2022
Medium: Zeit Online (DE), 20.03.2022
Authors: Beschorner, T., Palazzo, G., Scholz, M., Seele, P.
Category: Article in mass media
Study program: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Verständnis der Destinationspersönlichkeit
Year of publication: 2022
Medium: Tourist Austria International, 2407
Authors: Matteucci, X. & Fritz, K.
Category: Article in industry media
Study program: Tourism and Hospitality Management
Vier Pfade zum digitalen Geschäftsmodell
Year of publication: 2022
Medium: Presentation for Ohmega Energy GmbH and Austrian Power Grid AG, Nov. 16,2022, Vienna
Authors: Eschenbach, S.
Category: Presentation at practice oriented event
Study program: Digital Economy
Visualization and Framing of Numerical Information in ‘Green’ Brand Messages
Year of publication: 2022
Medium: American Marketing Association (AMA) Global Marketing Special Interest Group Conference
Authors: Bourdin, D., Pezenka, I., & Reiter, G.
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Marketing & Sales Management
Vom Home-Office ins Real-Office: Das Wechselspiel alter und neuer Gewohnheiten
Year of publication: 2022
Medium: HRweb
Authors: Schweiger, C.
Category: Article in industry media
Study program: Human Resources & Organization
Von der Toolisierung zu Enkulturation der Digitalität. Förderung einer neuen Lernkultur anhand des Writing Lab der FHWien der WKW
Year of publication: 2022
Medium: Symposium. Digitale Kulturen der Lehre entwickeln.
Authors: Ruge W.B., Schwaiger S
Category: Presentation at scientific conference
Study program: Teaching & Learning Center
Wandel der gesellschaftspolitischen Positionierung von Unternehmen
Year of publication: 2022
Medium: Zivilgesellschaft in Zahlen-Bertelsmann Stiftung by Joris-Johann Lenssen
Authors: Scholz, M.,
Category: Article in industry media
Study program: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Warum machen wir jetzt Nachhaltigkeit zu dem Thema, das es jetzt ist
Year of publication: 2022
Medium: iwp-Abendveranstaltung
Authors: Scholz, M.
Category: Presentation at practice oriented event
Study program: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Was vom #tag übrig blieb. Oder: Wie wir die Digital Natives nach dem Tod des Webs bilden können
Year of publication: 2022
Medium: Lernräume der Zukunft an Hocschulen: physisch, hybrid und online. Wie wird der Shift form Teaching to Learning in innovative Lernraumkonzepte übersetzt. Beiträge zum 10. Tag der Lehre in St. Pölten am 12. Mai 2022
Authors: Ruge, W. B.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Competence Center for E-Learning
Welche Richtung schlägt der Tourismus ein? Drei mögliche Wege
Year of publication: 2022
Medium: Tourist Austria International, 2401, 32.
Authors: Matteucci, X.
Category: Article in industry media
Study program: Tourism and Hospitality Management
Wenn CEOs politisch handeln
Year of publication: 2022
Medium: Hays Top Management Magazin 2022
Authors: Scholz, M.
Category: Article in industry media
Study program: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Wie etablierte Klein- und Mittelunternehmen durch die digitale Transformation kommen
Year of publication: 2022
Medium: Presentation, The Alternative Board (TAB) Summer Meeting, Sep. 8, 2022
Authors: Eschenbach, S.
Category: Presentation at practice oriented event
Study program: Digital Economy
Wirtschaftliche Unsicherheiten und Krisenzeiten - wie wirken sie auf den Tourismus?
Year of publication: 2022
Medium: Rateboard Fachwebinar
Authors: Aubke, F.
Category: Presentation at practice oriented event
Study program: Tourism and Hospitality Management
Zahlen zaubern uns Ideen in den Kopf
Year of publication: 2022
Medium: Die Presse (AT), 10.09.2022, by Veronika Schmidt.
Authors: Bourdin, D.
Category: Article in mass media
Study program: Marketing & Sales Management
Ziele, Erfolgsfaktoren und Chancen von Unternehmenskooperationen für Start-ups in Österreich
Year of publication: 2022
Medium: In: Rußmann Uta, Aubke Florian, Ortiz Daniela, Pezenka Ilona, Schulz Ann-Christine, Schweiger Christina Hrsg., Zukunft verantwortungsvoll gestalten, Forschung und Praxis an der FHWien der WKW, Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen 2021, Springer Gabler Wiesbaden (DE), Print ISBN 978-3-658-36860-9
Authors: Busch, A., Schulz, A-C.
Category: Contribution in anthology/conference proceedings (full paper)
Study program: Institute for Digital Transformation & Strategy