1149 Publikationen gefunden
Beste Chancen in der Branche
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: IMMOBILIEN MAGAZIN
AutorInnen: Prosser, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Real Estate Management
Die Sicht des Marktes sowie Erfahrungsbericht aus vier Jahren FIBREE & Blockchain:REAL.
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Blockchain und Immobilien
AutorInnen: Gomernik, W., Urbanek, Ch., Pöltner, P., Braunisch, K.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Real Estate Management
Digitalization in public relations—Changing competences: A longitudinal analysis of skills required in PR job ads
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Public Relations Review
AutorInnen: Bernhard, J.; Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
European Public Media Spaces for Common Good
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: European Society for Education & Communication (ESEC) "Think&Drink "
AutorInnen: Reiter, G.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Journalism & Media Management
Innovation und Tradition sind kein Widerspruch
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: KMU Magazin Nr. 1-2/2023, pp. 2-4
AutorInnen: Worek, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Management & Entrepreneurship
Norms Governing Consumer-Brand Relationships: Development and Measurement Validation
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Academy of Marketing Science (AMS) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Makri, K., & Halkias, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Role-conflicts in communication practice in times of blurring boundaries between public relations, advertising and journalism
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: 73rd Annual International Communication Association (ICA) Conference
AutorInnen: Seiffert-Brockmann, J., Einwiller, S., Stürmer, L., Russmann, U. & Reiter, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Strategies Against Epistemological Disorder: Updating Insights into the Connection of Communication, Knowledge, and Identity
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: XX ISA World Congress of Sociology
AutorInnen: Adolf M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Tax differences and international location strategies
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: International Journal of Production Economics
AutorInnen: Kopel, M., Löffler, C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Writing Lab@FHWien der WKW
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: Online-Tagung | #digiPH6
AutorInnen: Schwaiger S.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Writing Center
“More of the same” oder digitales Stimmungsbarometer? Soziale Netzwerke als Plattformen politischer Debatten und ihre Relevanz für Medinnutzer:innen und Journalist:innen
Veröffentlichungsjahr: 2023
Medium: FFH 2023 - 16. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen
AutorInnen: Hess, A., Reiter. G. & Adolf, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
(K)eine Frage von Relevanz! Duale Ausbildung wichtiger denn je.
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Tourist Austria International, Ausgabe 2410, Seite 22
AutorInnen: Aubke, F.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
(The importance of) Human learning in smart connected cities
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: In: Contributi Transdisciplinari / Transdisciplinary Contributions, Melis. A., Medas B., Passalacqua M. (Ed.), Approfondimento al Catalogo del Padiglione Italia “Comunità Resilienti” alla Biennale Architettura 2021/ Extended Catalogue of the Italian Pavillion “Resilient Communities” of the Architecture Biennale 2021, Volume 02, D Editore, Roma.
AutorInnen: Mayrhofer, W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
7+1 Dinge über künstliche Intelligenz / KI in der (erwachsenen-)Bildung
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: HRWeb
AutorInnen: Bärmann, S.,
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Analyzing Cultural Differences of Destination Commercials Using Facial Expression Analysis
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Tourism, Hospitality & Events International Conference (THE INC)
AutorInnen: Weismayer, C., Pezenka, I., Bourdin, D., & Gómez-Díaz, L.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Antecedents of Business Engagement in Partnerships for Sustainability
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Academy of Management Annual Meeting Proceedings
AutorInnen: Riegler, M., Burton, A., Scholz, M., Jarmai, K.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Antecedents of Business Engagement in Partnerships for Sustainability
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: ISBEE Congress 2022, International Society of Business, Economics, and Ethics, Bilbao (ES), July 2022
AutorInnen: Riegler, M., Burton, A., Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Are Consumers More Hesitant to Co-Produce Services With Foreign-Accented vs. Local Employees?
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Consortium for International Marketing Research (CIMaR) Annual Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C., & Davvetas, V.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Assessing the Legitimacy of Corporate Political Activity: Uber and the Quest for Responsible Innovation
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: Journal of Business Ethics, 2022 - Springer, https://doi.org/10.1007/s10551-022-05115-z
AutorInnen: de los Reyes, G., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Assessing the legitimacy of corporate political activity: Uber and the quest for responsible innovation
Veröffentlichungsjahr: 2022
Medium: 11th Trans-Atlantic Business Ethics Conference (TABEC) 2022
AutorInnen: de los Reyes, G., Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy