1652 Publikationen gefunden
Personality traits and credibility of CSR measures as factors of social reputation of food retailers
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 19. Kongress der European Association of Work and Organizational Psychology
AutorInnen: Pittner, M. & Kolar, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Leadership & Social Skills
Political parties and their pictures: Visual communication on Instagram in Swedish and Norwe-gian election campaigns
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Visual Political Communication in the Digital Era (S. 119–144).
AutorInnen: Russmann, U., Svensson, J., & Larsson, A.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Journalism & Media Management
Politik digital aktiv mitgestalten
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Digital Society
AutorInnen: Rußmann, U.
Kategorie: Podium bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Journalism & Media Management
Portraying Politics – Instagram use in Scandinavian election campaigns
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 69th Annual Conference of the International Communication Association (ICA)
AutorInnen: Russmann, U., Svensson, J., & Larsson, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Quick-Checks als Chance
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Magazin Training, Nr. 05/2019, S. 50-51.
AutorInnen: Covarrubias Venegas, B.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Remote workforce connected and sharing knowledge effectively
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Clustering Conference 2019: Human and Relational Resources
AutorInnen: Covarrubias Venegas, Barbara
Kategorie: Panel bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Response to Porter: Responsibility for Realising the Promise of Shared Value: CSV for the Legitimacy of Capitalism
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: In: Lenssen, G. & Smith, N.C. (Eds.): Managing Sustainable Business: An Executive Education Case and Textbook, Berlin: Springer Science+Business Media, pp 347-348.
AutorInnen: de los Reyes, G. & Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Responsibility by opacity, dissent, and re-articulation. Outlines of an agonistic Public Relations.
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Kommunikationswissenschaft (ÖGK).
AutorInnen: Winkler, P. & Thummes, K.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Responsible Innovation in Business
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: In: Jarmai, K. (Ed.) Responsible Innovation: Business Opportunities and Strategies for Implementation, Dodrecht: Springer, pp. 7-17.
AutorInnen: Jarmai, K., Tharani, A. & Nwafor, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Responsible Innovation: Business Opportunities and Strategies for Implementation
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Dodrecht: Springer.
AutorInnen: Jarmai, K.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Salespeople’s Emotions in different Stages of Sales Conversations
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 13th Global Sales Science Institute Conference (GSSI)
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Salespeople’s Emotions in different Stages of Sales Conversations
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: The Sales Ecosystem – Defining and Exploring How Proceedings of the 13th Annual Global Sales Science Institute Conference (pp. 15-19)
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Sind Gefühle leicht entschlüsselbar?
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Der Standard, by Katharina Kropshofer
AutorInnen: Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Social media as strategic campaign tool: Austrian political parties use of social media over time.
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Workshop on Media and Campaigning in the Digital Age, Brigham Young University (BYU), Provo, USA.
AutorInnen: Rußmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management
Social media as strategic campaign tool: Austrian political parties use of social media over time.
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: ECREA PolComm Conference “Transforming Communication – Old and New Borders”
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Social Media – neue Sphären für Populismus
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Herausforderung Populismus – multidisziplinäre Zugänge für die Politische Bildung (S. 134–152).
AutorInnen: Rußmann, U.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Journalism & Media Management
Solution-Focused Consultancy Work. Practice-Oriented Application of Distinction-Based Concepts. Integrating Context Factors for Resilient Solutions
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Journal of Systemics, Cybernetics and Informatics, Volume 17, Number 5 (ISSN: 1690-4524) Pg. 99-105, 2019
AutorInnen: Stingl de Vasconcelos Guedes, T., Belcredi, P.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Digital Economy
Sommer-Schreib-Challenge: Begleitung individueller Schreibprojekte durch Blended Learning
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Vielfalt und Diversität im Schreiben. Schreibprozesse individuell begleiten
AutorInnen: Schwaiger S.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Writing Center
Strategic communication in digital networks. From metaphors to model … and back
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Jahrestagung der Schweizer Gesellschaft für Kommunikations- und Medienwissenschaft (SGKM),
AutorInnen: Winkler, P.
Kategorie: Keynote bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Strategie — einfach, kreativ, flexibel
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: CFO aktuell, Fachzeitschrift für Finance & Controlling, Linde-Verlag, Jul. 2019, pp. 155-158
AutorInnen: Eschenbach, S., Kunesch, H.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Digital Economy