1652 Publikationen gefunden
Structuring Political CSR: Towards a Taxonomy and a Model
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Society for Business Ethics Annual Conference, Chicago (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Systematicity and Organisation Studies: Demarcating Scientific Knowledge from other Kinds of Knowledge
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 35th EGOS Colloquium, Edinburgh (UK).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Tax-funded Digital Government Communication in Austria: Members of the Government on Facebook.
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: European Journal of Communication (Published online ahead of print. doi: 10.1177/0267323119894484)
AutorInnen: Russmann, U., Hametner, M., & Posch, E.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Journalism & Media Management
Teilzeitbeschäftigung für Führungskräfte | Teilzeit? Chefsache!
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: www.hrweb.at
AutorInnen: Thill, K.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
The appropriation of Maori identities in the Nation Branding and Public Diplomacy of Aotearoa New Zealand
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: International Place Branding Association 28. November 2019, Volos, Griechenland
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
The creation of authentic guest experiences in restaurants through story telling. A contribution towards a research agenda within the field of dining experiences.
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Euro Chrie SGM, Lyon
AutorInnen: Fritz, K., Aubke, F.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
The dark side of digital networks and public relations
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 21. Kongress der European Group of Public Relations Education and Research Association (EUPRERA)
AutorInnen: Winkler, E., Etter, M. & Glozer, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
The Dark Side of Purpose
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: University St. Gallen, Institute of Marketing, Research Program: Best Practice in Marketing, St. Gallen (CH), October 8-9.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
The Enduring Potential of Justified Hypernorms
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Business Ethics Quarterly, Vol. 29 (3), pp. 317-342.
AutorInnen: Scholz, M., de los Reyes, G. & Smith, N.C.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
The Impact of Service Employee Accents Eliciting Positive Versus Negative Stereotypes on Customer Participation
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: 6. French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
The importance and potential of forests for tourism
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: International Mountain Conference 2019
AutorInnen: Langmaier, M., Payrhuber, A., Hochbichler, E. & Fritz, K.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
The Influence of Employee Accent on Customer Participation in Services
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Bourdin, D., Sichtmann, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Marketing
The Limits of the Business Case for Sustainability: Don’t Count on Creating Shared Value to Extinguish Corporate Distruction
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Journal of Cleaner Production, Vol. 221, pp. 785-794.
AutorInnen: de los Reyes, G. & Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
The Relationship between Seller Personality and Buyer Evaluations: Facial Expressions as Moderators
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Regional EMAC Conference
AutorInnen: Pezenka I., Bourdin D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The shift from a Volkspartei to a movement: Empirical perspectives on the strategic repositioning and image rebuilding of the Austrian People’s Party.
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: ECREA PolComm Conference “Transforming Communication – Old and New Borders”
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
The Socio-Cognitive Structure Underlying Dynamic Capabilities In Small Businesses
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: OKLC Conference 2019
AutorInnen: Engelmann A., Kratochvil R., Schweiger C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Theorizing as narrative construction
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Pre-Conference “Crafting theory. Methods of theory building in communication” der 69. Jahreskonferenz der International Communication Association Conference (ICA)
AutorInnen: Etter, M. & Winkler, P.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Towards a Business Case for Responsible Innovation
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: In: Jarmai, K. (Ed.) Responsible Innovation: Business Opportunities and Strategies for Implementation, Dodrecht: Springer, pp. 85-97.
AutorInnen: Schönherr, N., Martinuzzi, A. & Jarmai, K.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Transparenzstudie zu Drittmitteln gescheitert
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: Der Standard (AT), by Der Standard Redaktion
AutorInnen: Scholz, M., Riegler, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Transparenzstudie zu Drittmitteln gescheitert
Veröffentlichungsjahr: 2019
Medium: science.orf.at (AT), by Elke Ziegler
AutorInnen: Scholz, M., Riegler, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics