1652 Publikationen gefunden
Corporate Political Action
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: FASPE Donor Meeting, Berlin (DE).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Creating Shared Value
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: CSR News
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
CSV - Restoring the Legitimacy of Business and Advancing Competitiveness
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Competitiveness Review, Vol. 29 (1), pp. 2-4.
AutorInnen: Scholz, M., de los Reyes, G. & Pfitzer, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Das Streben nach unbefleckter Freiheit
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Arbeit & Wirtschaft, Heft 7, pp. 6-11., by Sophia Fielhauer-Resei & Christian Resei
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Digital Gamified Effort Feedback Mechanism to Enhance Information Coverage in Multi-Attribute Decision-Making.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In N. Bourbakis, G. A. Tsihrintzis, V. Maria, & G. Papadopoulos (Eds.), 2017 8th International Conference on Information, Intelligence, Systems & Applications (IISA)
AutorInnen: Frysak, J., & Bernroider, E. W. N.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
Drittmittelfinanzierung an österreichischen Hochschulen
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Transparency International Austrian Chapter and Austrian Federal Ministry of Science, Research and Economy, Vienna (AT), September 26.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Emotions in the sales process - how to enrich sales classes with biometric research tools
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Global Sales Science Institute Conference (GSSI)
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Entry Points for Responsible Research and Innovation – A Case Study of Small and Medium-Sized Austrian Medical Device Enterprises
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: EU-SPRI Annual Conference “The Future of STI – The Future of STI Policy”, Vienna (AT).
AutorInnen: Jarmai, K. & Auer, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Erlebnis als Versprechen der Sharing Economy - Eine Big Five Studie am Beispiel von Airbnb NutzerInnen
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In C. Sauer (Ed.), Tagungsband des 11. Forschungsforums der Österreichischen Fachhochschulen, S. 1008-1013.
AutorInnen: Pezenka, I., Winkler, P., Weismayer, C.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Ethik im Coaching.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Magazin Training, Nr. 04/2017, S. 30-31
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Factors influencing the attitude towards organic private labels in sustainability-oriented target groups.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 18th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Dublin
AutorInnen: Pittner, M., Kolar, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Leadership & Social Skills
Factors Influencing the Ratio Bias
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Conference of the International Federation of Operational Research Societies (IFORS)
AutorInnen: Bourdin, D., & Vetschera, R.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Feedback Mechanisms for Decision Support Systems: A Literature Review
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In Recent Advances in Information Systems and Technologies , Vol. 570
AutorInnen: Frysak, J.,
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
From Information to Empowerment: Teaching Sustainable Business Development by Enabling an Experiential and Participatory Problem-Solving Process in the Classroom
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: The International Journal of Management Education, Vol. 15, pp. 318-331.
AutorInnen: Ortiz, D. & Huber-Heim, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Führungskommunikation in einem komplexitätsbewussten Management der Integrierten Kommunikation im digitalen Zeitalter
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Dissertation, Wirtschaftsuniversität Wien
AutorInnen: Martin, S.
Kategorie: Abschlussarbeit/Dissertation
Studienbereich: Communication Management
Global Responsibility: Business Ethics and the Global Dimension of Entrepreneurial Responsibility
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: corporAID Seminar on Global Responsibility, Vienna (AT), June 13.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Going experiential in public relations teaching: How to enrich PR classes with biometric research tools
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: EUPRERA Conference
AutorInnen: Russmann U., Pezenka I., Winkler P.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Going experiential in public relations teaching: How to enrich PR classes with biometric research tools
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: EUPRERA Conference
AutorInnen: Russmann U., Pezenka I., Winkler P.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Guerilla - Exploration, Improvisation und Kommunikation
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Nomos
AutorInnen: Duschlbauer, T., Martin, S., Saffarnia, P.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Communication Management
How Organizational Identity affects Dynamic Capabilities: The Case of Vienna’s Oldest Bookshop.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: European Association for Work & Organizational Psychology 2017, Dublin, Ireland, 17-20 Mai, 2017
AutorInnen: Engelmann, A., Kump, B., Schweiger, C.
Kategorie: Poster bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization