1652 Publikationen gefunden
Identifying Emerging Research Fields: A Longitudinal Latent Semantic Keyword Analysis
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Scientometrics, 113(3), 1757-1785
AutorInnen: Weismayer, C., & Pezenka, I.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Identifying Social Norms Makes for Better Business
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Blog INSEAD Knowledge
AutorInnen: Smith, N.C. & Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Innovation and Internationalization in Family Businesses
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Proceedings of the Annual Conference of British Academy of Management
AutorInnen: Worek M.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Management & Entrepreneurship
Innovation and Internationalization in Family Businesses
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Presentation at the Annual Conference of British Academy of Management
AutorInnen: Worek M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Management & Entrepreneurship
Internationale Betriebswirtschaftslehre Made in Eisenstadt
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In Sebastian Eschenbach and Irena Zavrl (Ed.) Wirtschaft & Sprache: zur Ausbildung von international orientierten Betriebswirten, Leykam/Graz, pp.55-65, ISBN 978-3-7011-0376-8
AutorInnen: Eschenbach, S., Semmler-Matosic, T.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
Kulinarische Grundeinstellungen von Gästen der Wiener Gastronomie und deren Bedeutung für die Destination Wien in Bezug auf kulinarischen Tourismus und Regionalität.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Kulinarischer Tourismus und Weintourismus (S.45-62)
AutorInnen: Fritz, K., Hartl, K. & Wagner, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Kulinarischer Tourismus und Weintourismus. Culinary and Wine Tourism Conference 2015
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Springer Gabler
AutorInnen: Wagner, D., Mair, M., Stöckl, A. F., Dreyer, A.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Kündigungen schaden dem Firmenruf
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Die Presse (AT), by Veronika Schmidt
AutorInnen: Schulz, A.-C.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Leaner and Meaner: How the Stock Market Legitimized Corporate Slimming Cures
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Himme, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Lost in Change - NOST as Change: Impulse zur Logik einer gelungenen Veränderung
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Vortrag für das Bundesministerium für Bildung im Rahmen der NOST-Konferenz 2017, 14.11.2017, Salzburg
AutorInnen: Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Human Resources & Organization
Mergers and Acquisitions in Family Businesses. Current literature and Future Insights.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Journal of Family Business Management
AutorInnen: Worek M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Human Resources & Organization
Nachhaltigkeit im gastronomischen Angebot: Ein Erklärungsmodell und Implementierungsansätze.
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: CSR und Tourismus (S.199-215)
AutorInnen: Lund-Durlacher, D., Antonschmidt,H. & Fritz, K.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Overpayment and Applause? The Influence of CEO Compensation on Firm Reputation
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 77th Annual Meeting of the Academy of Management, Atlanta (US).
AutorInnen: Schulz, A.-C. & Flickinger, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Paired Comparisons or Sorting? Comparing Web-based Methods for Collecting Similarity Data for Large Stimulus Sets for Destination Image Positioning
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Journal of Travel Research, 56 (4), 482–495
AutorInnen: Pezenka I.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Perceiving and Implementing Corporate Social Responsibility from an SME Perspective
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 31st British Academy of Management Annual Conference, Warwick (UK).
AutorInnen: Ortiz, D. & Domnanovich, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Personality Impacts on the Participation in Peer-to-Peer (P2P) Travel Accommodation Services
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In R. Schegg, & B. Stangl (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2017 (pp.767-780)
AutorInnen: Pezenka, I., Weismayer, C., & Lalicic, L.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Project Assignment and the Interplay of Management Controls
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 18. Symposium zur ökonomischen Analyse der Unternehmung, German Economic Association for Business Administration, Hohenheim (DE).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Project-based learning: Supporter of social-communicative competencies & student motivation?
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Poster presentation. 11. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen "Research - Innovation - Value"
AutorInnen: Wagner, D., Szivatz-Spatt, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Selective Information Sharing of a Multi-Product Manufacturer
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: AAA Management Accounting Section, San Juan (PR).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Selective Information Sharing of a Multi-Product Manufacturer
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: 40th European Accounting Association Annual Congress, Valencia (ES).
AutorInnen: Löffler, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy