1652 Publikationen gefunden
Factors influencing the Ratio Bias
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: EURO Journal on Decision Processes
AutorInnen: Bourdin, D., & Vetschera, R.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Finding Good News for Business and Human Rights After Khashoggi
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Blog INSEAD Knowledge
AutorInnen: Smith, N.C., Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Finding Good News for Human Rights After Khashoggi
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: MIT Sloan Management Review, Vol. 60 (1), pp. 1-4.
AutorInnen: Smith, N.C. & Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (nicht peer reviewed)
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Flexibiltität - Paradigma unserer Arbeitswelt?
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Impulsvortrag am 9. VIACONA Leadership Circle, 07.06.2018, Wien
AutorInnen: Covarrubias-Venegas, B., Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Human Resources & Organization
Flipping Grammar: Tackling Tenses Digitally
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 31st IATEFL BESIG Annual Conference, Iasi, Romania
AutorInnen: Slattery, L., Urmston, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: CC for Business English
Fluch oder Segen? Chancen und Herausforderungen digitaler Arbeit
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 12. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen (FFH), Puch bei Hallein, Österreich
AutorInnen: Kubicek, B., Schwarzenberger, H., & Winkler, P.
Kategorie: Panel bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
From Analysis to Action in Business Ethics: Norm-Taking, Norm-Making and Giving Voice To Values
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Academy of Management Teaching and Learning Conference, Chicago (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Going Negative on Facebook: Negative User Expressions and Political Parties’ Reactions in the 2013 Austrian National Elections.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: International Journal of Communication, 12, 2578–2598
AutorInnen: Russmann, U.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Journalism & Media Management
Gut zu Wissen III
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Magazin Color, Heft 5, pp. 12-13.
AutorInnen: Ortiz, D., Czuray, M., Zipperer, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Hitting the Glass Ceiling? Why Creating SV Cannot Restore the Legitimacy of Business?
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: SEE Conference 2018, Washington (US).
AutorInnen: Scholz, M. & de los Reyes, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
How do SMEs enact Dynamic Capabilities for Strategic Renewal?
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Presented at the International Council for Small Business Conference, Taipeh, Taiwan, June 26-29, 2018.
AutorInnen: Kratochvil, R., Schweiger, C.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Human Rights as Hypernorms - ISCT* as a Managerial Norm-Taking Framework
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 4th Annual Conference of the Global Business and Human Rights Scholars Association, New York (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Immer diese Widersprüche. Formen und Folgen von Paradoxien in den Public Relations.
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: 25. Jahrestagung der DGPuK Fachgruppe PR und Organisationskommunikation
AutorInnen: Winkler, P. & Thummes, K.
Kategorie: Panel bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Communication Management
Impacts of network relationships on absorptive capacity in the context of innovation
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: The Service Industries Journal, published online
AutorInnen: Binder, P.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Implementing Responsible Research and Innovation Practices in SMEs: Insights into Drivers and Barriers from the Austrian Medical Device Sector
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Sustainability, Vol. 10 (1), pp. 1-18.
AutorInnen: Auer, A. & Jarmai, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Information, Knowledge, and the Return of Social Physics
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Administration & Society
AutorInnen: Adolf, M. Stehr, N.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Communication Management
Institutional Efforts to Fight Corruption
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: EBEN Research Conference, Vienna (AT).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Intercultural Training Tool Kit: Activities for Developing Intercultural Competence for Virtual and Face-to-face Teams
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: SIETAR Europa Intercultural Book Series
AutorInnen: Hansen, E., Torkler, A., Covarrubias Venegas, B.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Human Resources & Organization
Introducing the Dilemma of Societal Alignment for Inclusive and Responsible Research and Innovation
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Journal of Responsible Innovation, Vol. 5 (3), pp. 316-331.
AutorInnen: Ribeiro, B., Bengtsson, L., Benneworth, P., Bührer, S., Castro-Martínez, E., Hansen, M., Jarmai, K., Lindner, R., Olmos-Peñuela, J., Ott, C. & Shapira, P.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Ist Wissen Macht? Wissen als gesellschaftliche Tatsache. Zweite, erweiterte Auflage
Veröffentlichungsjahr: 2018
Medium: Velbrück Wissenschaft
AutorInnen: Stehr N., Adolf M.
Kategorie: Monographie
Studienbereich: Communication Management