1657 Publikationen gefunden
Wirtschaft & Sprachen zur Ausbildung von international orientierten Betriebswirten
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: In Sebastian Eschenbach and Irena Zavrl (Ed.) Wirtschaft & Sprache: zur Ausbildung von international orientierten Betriebswirten, Leykam/Graz, pp. 55-65
AutorInnen: Eschenbach, S., Zavrl, I.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Digital Economy
Zu viel Politik im Spiel?
Veröffentlichungsjahr: 2017
Medium: Die Presse (AT)
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Massenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
A concept for diagnosing and developing organizational change capabilities
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Journal of Management an Change, 1/2, 12-28
AutorInnen: Schweiger, C., Kump, B., Hoormann, L.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Human Resources & Organization
A Preliminary Framework for Feedback Mechanism Design in Extended Decision Support Systems-Implications of a Literature Review
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: In MCIS 2016 Proceedings, Paphos, Cyprus: University of Nicosia / AISeL
AutorInnen: Frysak, J.,
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Digital Economy
After Episodes of Ethical Blindness
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: 32nd EGOS Colloquium, Naples (IT).
AutorInnen: Scholz, M. & Kump, B.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Aligning Economic and Ethical Imperatives in Business
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: In: Mercado, J. A., Ortiz, D. & Scotti, B. (Eds.): Business for Good. Perspectives for a More Humane Economy, Roma: MCEbooks, EDUSC, pp. 15-84.
AutorInnen: Ortiz, D.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Analysing CSR Practices in Food Operations: A case study of holiday resorts in Gran Canaria and Antalya.
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: BEST Education Network, Think Tank XVI, “Corporate Responsibility in Tourism – Standards, Practices and Policies”
AutorInnen: Antonschmidt, H., Fritz, K. & Lund-Durlacher, D.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Automated hyperlink text analysis of city websites – projected image representation on the web
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: ENTER 2016
AutorInnen: Weismayer C., Pezenka I., Loibl W.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Automated Hyperlink Text Analysis of City Websites: Projected Image Representation on the Web
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: In A. Inversini, & R. Schegg (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2016
AutorInnen: Weismayer C., Pezenka I., Loibl W.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Beyond Compliance Management: Ethical Blindness
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: GlaxoSmithKline, Vienna (AT), December 1.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Beyond the “Win-Win”: Creating Shared Value Requires Ethical Frameworks
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: INSEAD Working paper 2016/67/ATL/ISIC.
AutorInnen: de los Reyes, G., Scholz, M. & Smith, G.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Business Ethics and Business Strategy in SMEs
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: The Annual Meeting of the Microeconomics of Competitiveness Network, Boston (US).
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Business Ethics and the Pharmaceutical Industry
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Austrian Chamber of Commerce, Berlin (DE), April 25.
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Business for Good. Perspectives for a More Humane Economy
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Roma: EDUSC.
AutorInnen: Mercado, J. A., Ortiz, D. & Scotti, B.
Kategorie: Herausgeberschaft
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Can Creating Shared Value Transform the Heart of the Global Corporation?
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: 36. Annual Meeting of the Strategic Management Society, Berlin (DE).
AutorInnen: Scholz, M. & de los Reyes, G.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Comparing Organisers of Classical Music Concerts in Vienna. An Exploratory, Qualitative Analysis of Social Distinction, Strategies, Cultural Policy, and Dealing with Changes in the Audience
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Schriftenreihe / Forschungsbereich Wirtschaft und Kultur, Nr. 19, Vienna.
AutorInnen: Fischer, M., Riegler, M., Tuma, A. & Windecker, S.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Compliance-Management: Ethische Blindheit akzeptieren und überwinden
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Compliance Praxis, Ausgabe 4/2016, pp. 12
AutorInnen: Kump, B., Scholz, M.,
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Creating Shared Value Plus
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: corporAID Magazin, Ausgabe 64, p. 33
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
CSR für alle
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: studio! Heft 4/2016, p. 25. by KRISTINA SCHUBERT-ZSILAVECZ
AutorInnen: Scholz, M.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Competence Center for Corporate Governance & Business Ethics
Culture, Identities and Nation Branding
Veröffentlichungsjahr: 2016
Medium: Place Branding Workshop 6. Dezember 2016, Departamento de Comunicación, University of Pompeu Fabra, Barcelona
AutorInnen: Séra, J.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy