1657 Publikationen gefunden
Social Media im Employer Branding - Mehr als nur Likes
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: HRWeb
AutorInnen: Thill, Katharina; Gräfling, Anna-Maria
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Stock market reactions to downsizing announcements: an analysis through an institutional lens
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Socio-Economic Review, Oxford University Press (UK)
AutorInnen: Schulz, A.-C., Himme, A.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Taxonomy for Individualized and Adaptive Human-Centered Workplace Design in Industrial Site Assembly
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Advances in Intelligent Systems and Computing. Intelligent Human Systems Integration
AutorInnen: Rupprecht, P., Schlund, S.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Institute for Digital Transformation & Strategy
Teambuilding im Online-Lernsetting – Zusammenarbeit in virtuellen Lernteams stärken
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Corporate Learning Days 2021
AutorInnen: Hampel, B., Maxl-Studler, S.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Human Resources & Organization
The Compensatory Influences of Country Stereotypes and the Global/Local Nature of Brands on Consumer Responses: An Extended Framework
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Journal of Business Research
AutorInnen: Bourdin, D., Halkias, G., & Makri, K.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Influence of Admiration on Intentions to Visit and Recommend a Destination: The Moderating Role of Negative Basic Emotions
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 4th International Conference on Tourism Research (ICTR)
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
The Influence of Interactional Style on Affective Acceptance in Human-Chatbot Interaction – A Literature Review
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: eSignals Research
AutorInnen: Dobrowsky, D., Aunimo, L., Janous, G., Pezenka, I. & Weber, T.
Kategorie: Beitrag in wiss. Zeitschrift (peer reviewed)
Studienbereich: CC for Marketing
The same tool for different tasks? Facebook campaign strategies during the 2019 European Parliament election campaign.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: ECREA Political Communication Conference 2021 “Communicating crisis: Political communication in the age of uncertainty”
AutorInnen: Haßler, J., Wurst, A.-K., Schlosser, K., Magin, M., Bene, M., Rußmann, U. & Fenoll, V.
Kategorie: Vortrag bei Praxisveranstaltung
Studienbereich: Journalism & Media Management
Trendthemen 2021 in FH-Abschlussarbeiten: Rückblick & Ausblick
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: HRweb
AutorInnen: Schweiger, C.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Human Resources & Organization
Trust in the Application of Artificial Intelligence in an Organizational Context. A theoretical Conceptualization from the Perspective of (self-directed) Learners
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: EURAM - European Academy of Management 2021 "Reshaping Capitalism for a sustainable World"
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Trust of (self-directed) learners in the use of artificial intelligence in an organizational context. A theoretical conceptualization
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: OLKC2021 "Organizational Learning and Epistemic Ambiguity"
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
Trust of Self-Directed-Learners in the Use of Artificial Intelligence in an Organizational Context. A Theoretical Conceptualization
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: FFH Forum
AutorInnen: Bärmann, S.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Human Resources & Organization
TV ist Liebling der Gen Z in Zeiten der Krise
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Medianet (07.05.2021) by Tanja Holz
AutorInnen: Reiter G.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Journalism & Media Management
Und dann - nach COVID-19?
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: medianet
AutorInnen: Feldmann, G.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Communication Management
Unternehmenskooperation mit Impact
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: corporAID Magazin, Heft 90, p. 33.
AutorInnen: Jarmai, K.
Kategorie: Beitrag in Branchenmedien
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Unternehmerische Verantwortung durch Kooperation
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: FHWien der WKW, Study for the Vienna Chamber of Commerce, Vienna.
AutorInnen: Busch, A., Riegler, M., Jarmai, K. & Scholz, M.
Kategorie: Technical Reports/White Papers
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Using Automated Facial Expression Analysis to Explore How Emotions Affect Tourists’ Behavioral Intentions in Times of Crisis
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: European Marketing Academy (EMAC) Regional Conference
AutorInnen: Gómez-Díaz, L., Bourdin, D., & Pezenka, I.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Marketing & Sales Management
Verantwortungsvolle Unternehmensführung in KMU
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 14. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen, Vienna (AT).
AutorInnen: Oritz, D. & Busch, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Institute for Business Ethics & Sustainable Strategy
Visitor Economy Management
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: Encyclopedia in Tourism Management and Marketing, Buhalis, D. (Ed.)
AutorInnen: Binder, P. & Aubke, F.
Kategorie: Beitrag in Sammelband/Conference Proceedings (full paper)
Studienbereich: Tourism and Hospitality Management
Visual elements of the 2019 EP campaign on party Facebook: a twelve-country comparative analysis.
Veröffentlichungsjahr: 2021
Medium: 8th European Communication Conference (ECREA)
AutorInnen: Russmann, U., Farkas, X., Baranowski, P., Bene, M., Jackson, D. & Veneti, A.
Kategorie: Vortrag bei wissenschaftlicher Konferenz
Studienbereich: Journalism & Media Management